Rejtélyes betegségek nyomában
fogászat nyíregyháza
Gócbetegség, fogászati góc, fog eredetű góc

Kedves olvasó!
Ezúttal rejtélyes betegségek nyomába indulunk, melyeknek sok esetben nem is gondolnánk, hogy hol van a forrása, gyökere. A gócbetegségről egyre többet lehet hallani, azonban a mögötte álló magyarázatról nem sokat. Ebben a blog bejegyzésben most erről lesz szó.

Ízületi problémával, hajhullással a fogorvoshoz?

Igen, ez könnyen előfordulhat! Azonban ahhoz hogy megértsük hogyan fordulhat elő mindez, először fontos tisztázni a gócbetegség fogalmát.
A gócbetegség nem más, mint egy olyan folyamat, melynek során szervezetünk egy adott pontján kialakult megbetegedés gyökere, testünk egy távolabbi pontján található. Például egy rossz állapotú, gyulladásban lévő fogunk miatt, például emésztési probléma lép fel! Ez szervezetünk bármely pontján megtörténhet, de a legjellemzőbb a fogak és a felső légút környéke.

A rossz fogam miatt hullik a hajam?

Bizony, ez is könnyen előfordulhat!

De lássuk, hogyan játszódhat le a konkrét a folyamat. Egy gyulladásban lévő fogban, baktériumok szaporodhatnak el, melyek könnyen bejuthatnak a véráramba, így pedig képesek testünk távolabbi pontjaiba is eljutni. Elég csak például az étkezésre gondolni, melynek során fogainkon akár igen nagy nyomás is ki tud alakulni, így pedig azok a bizonyos baktériumok már be is kerültek véráramunkba. Így pedig testünk távolabbi pontjain, egy úgynevezett másodlagos gyulladásos állapotot képesek kialakítani és fenntartani.

A gócbetegség

Milyen tünetek esetén gyanakodhatunk gócbetegségre?
A repertoár igen széles:

vesegyulladás
hajhullás, foltos hajhullás
ízületi fájdalmak
vastagbél gyulladás
vékonybél gyulladás
emésztési probléma
allergiás tünetek
bőrproblémák, ekcéma
vérszegénység
alvászavar
levertség, fáradékonyság

Szinte minden esetben elmondható, hogy fogaink egészségének, épségének megóvása nagyon fontos. Nem csak azért, mert mert önmagától sosem fog meggyógyulni, és nem csak azért mert egy kialakulóban lévő problémát sokkal egyszerűbb kezelni, mint egy előrehaladott problémát. Ebben a blog bejegyzésben egy újabb okra világítottunk rá. Ugyanis a gócbetegség egy igen komoly probléma, melynek kapcsán nem is gondolnánk arra, hogy az egészet egy-egy rossz állapotú fogunk okozza!

Arról nem is beszélve, hogy fogaink egy életen át megtarthatóak, csupán a rendszeres törődést kell megkapniuk és időnként fel kell keresni a fogorvost, akkor is ha egyébként semmilyen panaszunk nincsen!