Miért fontos a rendszeres fogászati kontroll?

nyíregyháza fogászat
Mit jelent a megelőzés?

Nyíregyháza fogászat
Testünk egészségének megőrzése fontos, ebbe beletartozik fogaink egészségének megőrzése is.

A megelőzés a fogazat és a szájüreg betegségeinek megelőzését jelenti alapvetően, illetve egy-egy probléma időben történő kezelését. A rendszeres kontroll alkalmával lehetőségünk van a kialakult problémák korai kezelésére, amely több szempontból is fontos, mivel így sokkal jobb esélyek vannak magára a gyógyulásra, sőt a gyógyulás hossza is lecsökkenthető.
További előnye a fogorvos felkeresésének még akkor is ha nincs panaszunk, hogy csökkenthető a hirtelen fellépő problémák kialakulásának esélye. Mint például fogfájás, fogfájdalom.
Az sem elhanyagolható, hogy kontroll vizsgálat előre tervezhető, könnyen beilleszthető napirendünkbe. Ezáltal kényelmes és egyszerű megoldást nyújtanak fogazatunk egészségének megóvására.

Mi történik a szűrővizsgálat alatt?

Természetesen minden esetben egy állapotfelmérés az első lépés. Megtörténik a fogak állapotának felmérése, ezután pedig amennyiben szükséges, elkészül a kezelési terv mely tartalmazza a további szükséges kezeléseket.

Nyíregyháza fogászat

Ez vajon fájdalommal jár? Egyáltalán nem. Mivel alapvetően szűrővizsgálatról beszélünk, a legfélősebbek is nyugodtan hátra dőlhetnek, félre tehetik aggodalmukat. Egy dologra kell mindképp oda figyelni. Ez pedig nem más mint a rendszeresség. Évente 2 alkalommal érdemes megejteni a kontrollt. Ez egy olyan idő intervallum melyet ha betartunk, akkor egy kialakulóban lévő probléma még jó eséllyel gyógyítható.
Ilyenkor nem csak dentálhigiéniai tanácsadás történik, hanem sor kerül a szájnyálkahártya jó- és rosszindulatú elváltozásainak vizsgálatára is.

nyíregyháza fogászat dr jakab

Mi történik, amennyiben elmarad a rendszeres kontroll vizsgálat?

A válasz egyszerű. Pont a fordítottja történik annak, ha rendszeres felkeressük fogorvosunk! Egy nem időben felfedezett, előre haladott betegség gyógyítása hosszadalmas, összetettebb és a zsebünkbe is mélyebben kellesz nyúlni. Arról nem is beszélve hogy számos szövődménnyel is számolhatunk a maradandó károsodások mellet.
Az egyik legjellemzőbb probléma az általános fogínygyulladás. Hajlamosak vagyunk nem megfelelően kezelni a problémát, ám idővel ez például oda is vezethet, hogy elveszítjük fogainkat. Akár az összeset. Ráadásul mindez már egész fiatal korban sikerülhet. Nem hangzik jól ugye?

Vagy nézzünk például egy elhanyagolt fogszuvasodást. Idővel a folyamat a fog elhalásához vezethet, ez a folyamat pedig nem visszafordítható. Itt is egy nagyon összetett ellátásról beszélünk már, mivel szükség lehet például gyökérkezelésre, fogbetéttel történő fogpótlásra, sőt akár fogimplantátum beültetésére is.
A fentiek tükrében egyértelműen belátható, hogy nem érdemes elmulasztani a fogorvos rendszeres meglátogatását. Még akkor sem, ha egyébként teljesen panasz mentesek vagyunk!

Nyíregyháza fogászat

Rendelőmben az állapotfelmérés és a szűrővizsgálat díjmentes, árlistámat itt találja!