Tévhitek a gyökérkezelésről

Gyökérkezelés. Ezen szó hallatán sokaknak összeszorul a gyomruk. Azonban erre semmi okuk nincsen. Ezt a rutinszerűnek nevezhető kezelést azonban olyan sok tévhit veszi körbe, melyeknek hatására, sokakban félelem alakult ki. Az is előfordul, hogy a Páciens félelmében még a kezelésről is lemond, mert jobban fél magától a beavatkozástól, mint annak borítékolható következményeitől.

Ebben a blog bejegyzésünkben ezeknek a tévhiteknek, mítoszoknak eredünk a nyomába és igyekszünk mindenről lerántani a leplet.

A gyökérkezelés

Jöjjenek a tévhitek a gyökérkezelésről!

A gyökérkezelés fájdalommal jár. Ez természetesen nem igaz. Az érintett terület érzéstelenítésre kerül,  melynek hatására a környező idegek teljesen elzsibbadnak, így fájdalom nem érezhető.

A gyökérkezelés drága. Ez sem igaz. A gyökérkezelés nem tartozik a kifejezetten költséges eljárások közé. Természetesen minden eset más és más, így lehetnek nagyobb eltérések is az árban.

A gyökérkezelés kockázattal jár. Ennek sincs semmilyen valóság alapja. Sőt, pont hogy ezen műveletnek köszönhetően menthető meg egy-egy problémás fog.

A gyökérkezelés során, a fog gyökere kerül eltávolításra. Ez egyáltalán nem igaz! A gyökérkezelés során a fogbél elfertőződött része kerül csupán eltávolításra, majd a fogon keletkezett rést a fogorvos egy koronával fedi le. A gyökérkezelés célja a foggyökér helyrehozatala, nem pedig az eltávolítása.

tévhitek a gyökérkezelésről

Tévhitek a gyökérkezelésről

A gyökérkezelés sok időbe kerül. Ez is távol áll az igazságtól, ugyanis akár egyetlen kezelés is elég lehet. Természetesen amennyiben indokolt, úgy meg kell ismételni a beavatkozást.

A foghúzás jobb mint a gyökérkezelés. A problémát, fájdalmat okozó fog eltávolítása csak az utolsó megoldás lehet. Minden esetben annak megmentésére kell törekedni. A hiányzó fog ugyanis számos további problémát tud okozni.

A gyökérkezelés betegséget okozhat. Ez is fordítva igaz. Amennyiben a gyökérkezelés elmarad, viszont szükséges lenne, góc betegség alakulhat ki. Ezekből következtetve, ahogy az egészségügyi bizonyítékok is alátámasztják, a gyökérkezelés már számos pácienst mentett meg a súlyos agy- és szívfertőzésektől.

Összességében tehát elmondható, hogy a gyökérkezelés bizonyos esetekben a legjobb megoldás, mellyel az adott fog még megmenthető!